• -10%

Anoda aluminiowa kadłuba typ 15

Availability: on stock
zł136.00
zł122.40 Save 10%
Tax included Lowest price within 30 days before promotion: zł115.60

Reference: ALU15C

Quantity

Anoda aluminiowa kadłuba typ 15. Waga: 0,49kg

Zabezpieczenie przy pomocy anod stanowi „obowiązek” dla wszystkich metalowych części pod wodą. Dlatego anody wymagane są dla kadłubów drewnianych, z włókna szklanego i aluminiowych. 

Anody aluminiowe V-Quipment składają się ze stopu aluminium-indu-cynku Mil-A-24779 (SH). Wszystkie anody V-Quipment są opływowe i mocowane za pomocą gwintowanych kołków, które można spawać do stalowego kadłuba lub śrub wkręcanych przez kadłub, w przypadku łodzi z włókna szklanego lub drewnianych. Śruby te i gwintowane kołki dostarczamy oddzielnie.

Dla statków, które większość czasu pływają na wodach śródlądowych (słodkich), zalecamy anody aluminiowe, ponieważ aluminium daje większą różnicę potencjałów z innymi metalami niż cynk. Jest to bardzo ważne, gdyż woda słodka posiada większą rezystancję elektryczną niż woda słona. Przy żeglowaniu po wodach słonych lub słonawych, zalecamy użycie anod cynkowych. Anody aluminiowe funkcjonują również dobrze w wodzie słonej, lecz są tracone dużo szybciej. Nie zalecamy użycia anod magnezowych, gdyż różnica potencjałów z innymi metalami jest zbyt duża, co mogłoby spowodować uszkodzenie malowania kadłuba, zwłaszcza podczas żeglowania na wodach słonych lub słonawych.

ALU15C

Data sheet

Weight (lbs)
1
Dimensions (length x width x height) (inches)
5 7/8 x 1 x 2 3/8
Weight (kg)
0,45
Dimensions (length x width x height) (mm)
150 x 25 x 60
Protected surface with adequate paint (ft)
150
Protected surface with worn out paint (ft)
75
Protected unpainted surface (ft)
38
Protected surface with adequate paint (m)
14
Protected surface with worn out paint (m)
7
Protected unpainted surface (m)
3,5

Specific References

16 other products in the same category: