- -10%
Śruba napędowa 3-pł, typ P3B, 22"x17", RH
Dostępność: obecnie brak na stanieIndeks: P3B22X17R
ŚRUBY NAPĘDOWE
TYP P3B
Najistotniejszy komponent posiadanej łodzi
Firma VETUS czyni dobry użytek ze specjalnie opracowanego programu komputerowego, który zapewnia dokładne określenie prawidłowej śruby dla Twojej łodzi. Najważniejszymi elementami konstrukcji i wytworzenia śruby napędowej są wyważenie, wymiary, materiał i powierzchnia łopatek.
1. Jeżeli pamiętasz o tym, ze śruba napędowa często obraca się z prędkością 2000 obr./min. (ponad 30 obrotów na sekundę), zrozumiesz, ze absolutną koniecznością dobrej śruby jest doskonałe wyważenie.
2. W celu uzyskania najlepszych osiągów i minimalizacji drgań, wyjątkowo ważne jest zapewnienie, żeby skok każdej łopatki był identyczny i aby odległości między łopatkami nie różniły się. (Wymaga to wielkiej precyzji wytwarzania.)
3. Śruby napędowe VETUS są wykonane z brązu manganowego, materiału wyjątkowo sprężystego, chociaż elastycznego.
4. Wybór dobrej śruby z połączeniem wszystkich powyższych jakości, ma szczególną wagę.
5. Specjalista od śrub napędowych musi zawsze określić średnicę i skok oraz wymagany (stały) stosunek Fa/F. Oznacza on całkowitą powierzchnię okręgu śruby (F) w odniesieniu do powierzchni (rozciągniętych i rozwiniętych) wszystkich łopatek (Fa). Wybór stosunku Fa/F zależy od kształtu sekcji podwodnej i prędkości rozpatrywanej łodzi.
Jak zamawiać?
Prosimy podać nam średnicę i skok śruby, jak również ilość łopatek, kierunek obrotu praz wymiary piasty i stożka, zgodnie z zamieszczonym poniżej rysunkiem. W przypadku, gdy szczegóły śruby nie są znane: firma VETUS zrobi użytek ze specjalnie opracowanego programu komputerowego, który zapewnia dokładne określenie prawidłowej śruby dla Twojej łodzi.
Zbieżność wału śruby napędowej
Wszystkie śruby napędowe firmy VETUS dostarczane z magazynu mają standardową zbieżność otworu 1:10. Oznacza to, że różnica pomiędzy największą i najmniejsza średnicą stożkowatego otworu wynosi 10% długości piasty śruby napędowej (D - d = 0,1 x L). Na specjalne zamówienie możemy wykonać piastę o zbieżności 1:12, 1:16, itd. Za wykonanie takiej piasty doliczamy niewielką dopłatę i będziecie musieli poczekać na dostawę kilka dni dłużej.
Opis
- Kierunek obrotów
- RH
- Ilość płatów
- 3
- Pokrycie płatów (Fa/F)
- 0,52
- Skok śruby (w calach)
- 17
- Średnica śruby napędowej (w calach)
- 22
- Średnica wału śrubowego (mm)
- 40