Typ Bullflex stanowi odpowiedź na zwiększające się zapotrzebowanie na większy komfort pływania. Zaprojektowano je specjalnie dla zapewnienia optymalnego tłumienia drgań. Drgania skrętne są wygładzane wyjątkowo skutecznie przez jego bardzo elastyczny element gumowy, zapewniający ciche przeniesienie napędu między silnikiem i wałem śrubowym, bez drgań i bez luzów. Inną mocną charakterystyką jest doskonałe wyrównanie osi wału śrubowego. Dla najbardziej popularnych przekładni Volvo, Yanmar i Kanzaki dostępne są specjalne (również wykonywane na zamówienie) kołnierze adapterów (patrz strona 71).
Szereg zalet
• Bardzo wysoce elastyczne
• Zabezpieczone przed ścinaniem (osiowym i promieniowym) zapewnia bezpieczne przeniesienie napędu w każdych okolicznościach
• Dopuszczalna niewspółosiowość do 2º
• Doskonałe centrowanie na wale, dopuszczające wysokie obroty wału
• Wał pozostaje wycentrowany nawet na wstecznym biegu
• Możliwość zdjęcia pierścienia centrującego, w przypadku zastosowania dwóch łożysk lub ich większej ilości
• Niestożkowa piasta zaciskowa dla doskonałego centrowania i demontażu zespołu wału
Specyfikacje
• Modele 1, 2 i 4 posiadają 4” podłączenie przekładni
• Modele 8, 12 i 16 posiadają 4” i 5” podłączenie przekładni
• Model 32 dostarczamy z 6 gwintowanymi otworami M16 na okręgu podziałowym o Ø 120,65 mm/4,75” pozwalającymi na mocowanie sprzęgieł do większości modeli przekładni (Hurth, Velvet, TD, ZF i P.R.M.)
• Firma VETUS może również dostarczyć mocowania wymagane do instalacji Bullflex do przekładni. Sprzęgło to nie nadaje się do napędów V-Drive
BULFL0812
Data sheet
Type Bullflex
8
DIN 6270B = pleasure craft kW (HP)/100 shaft RPM
6.3 (8.5)
DIN 6270A = commercial craft kW (HP)/100 shaft RPM